Untuk keterangan lanjut,

Wednesday, December 29, 2010

salinan email feedback pengguna dari singapura....

Alhamdulillah puan,

Terima kasih kerana menggunakan produk keluaran kami,

Saya amat sanjung semangat puan, sanggup berkorban demi mendapatkan produk yang halal,semoga ianya akan dicontohi oleh segelintir pengguna muslim kita yang lain.

Saya akui masih wujud penyalahgunaan logo halal di Malaysia, namun ianya adalah kes terpencil yang mana mereka hanya meletakkan logo tersebut tanpa mendapat kelulusan dari jabatan yg berkenaan, kebanyakan mereka telah dikenakan tindakan hasil laporan dari pengguna prihatin dan pihak jakim telah mempertingkatkan pengawasan mereka bagi memastikan semua produk hanya memaparkan logo halal yang disahkan.


regards,

Sukor Abdullah



From:
To: sukor_pencaktari@yahoo.com.my
Sent: Fri, December 24, 2010 9:39:20 AM
Subject: Re:Re: SUDAH DI TERIMA


Baru hari ini saya pakai sabun pencuci pinggan mangkuk anda. Bau nya bagus dan fresh. Cuma saya beri beberapa hari lagi kalau ia sesuai untuk kulit tangan saya. Sebab tangan saya sensitive tak boleh pakai sabun pencuci sebarangan nanti menggelupas kulit jari jari. Kalau sabun anda gentle to the skin memang sesuai lah saya gunakan dan saya tak perlu untuk menggunakan jenama yang lain. Cecair pelembut sangat bagus. Bau nya saya suka. Saya akan terus pakai cecair pelembut buatan syarikat anda.

Jenama yang di usahakan oleh orang kafir is questionable. Takut kalau di campurkan dengan barang najis sebab itulah saya usahakan untuk mencari barang keperluan saya yang 100% halal walaupun saya tahu ia sukar di dapati.

Saya sudah menggunakan sabun mandi Thaharah. Dan barang cosmetic saya juga dari jenama halal yang di usahakan oleh Malaysia. Saya membeli nya melalui internet. Memang agak mahal melalui internet jika dibandingkan dengan harga barang itu sendiri, tapi sudah tidak dapat di elakkan jika saya benar benar mahu yang halal. Tapi sekarang ini di Malaysia, tanda halal sudah mula di ragukan sebab barang yang mengandungi najis ada chop Halal. Ini yang merungsingkan saya.

Friday, December 24, 2010

Kini dalam packing yang lebih sesuai...



Assalamualaikum,

Syukur alhamdulillah, setelah beberapa lama, kami berjaya mengeluarkan pelembut pakaian didalam packing komersial.

terima kasih kepada PERDA dan SIRIM diatas segala tunjuk ajar dan bimbingan, tidak lupa juga sokongan dari pengguna yang sering memberikan sokongan terhadap produk keluaran kami.

Semoga usahawan muslim akan terus berjaya mengorak langkah didalam menyahut seruan fardhu kifayah ini.
Pelembut pakaian syukur
1.8 liter/bag
RM5.90

regards,
Sukor Abdullah
0194735696
www.muslimsproduct.blogspot.com

Tuesday, November 30, 2010

HPA Mahu buka pasaraya besar



Alhamdulillah...

ini berita gembira yang patut kita kongsikan bersama.....saya sendiri pernah menyuarakan mengenai HPA untuk melihat ke tahap perniagaan yang lebih luas apabila mencadangkan HPA untuk mengambil alih carefour yang akan ditutup nanti.

dengan adanya HPA halal mart yang setaraf dengan pasaraya besar...saya yakin ekonomi muslim di malaysia khususnya akan kembali kukuh....

buat masa sekarang, aliran wang keluar dan aliran wang masuk golongan muslim adalah amat tidak selari. menurut satu kajian kasar, purata wang keluar amat tinggi berbanding purata wang masuk...

keadaan ini menjadikan golongan muslim semakin kekurangan kuasa....

tahniah sekali lagi kepada HPA, kepada rakan usahawan yang lain...mari kita sama sama terus membantu antara satu sama lain...tekadkan niat untuk membantu menjana ekonomi muslim...pasti hasil keuntungan syarikat akan lebih berkat....

kepada pengguna muslim....teruskan semangat menyokong produk keluaran muslim......setiap belian anda terhadap mereka menjadikan mereka akan terus kukuh di pasaran.....jika ada sebarang kekurangan...jangan segan...terus maklumkan kepada usahawan tersebut secara berhemah.....dengan niat supaya usahawan tersebut mampu memperbaiki segala kelemahan yang ada.....

dengan amalan seperti ini...saya pasti...akan ramai usahawan yang berkualiti dan akan rancaklah ekonomi muslim.....



regards,
Sukor Abdullah

Wednesday, November 24, 2010

MAHA

insyaallah saya akan turut serta pada MAHA kali ini...

kami akan bertolak jam 3 ptg hari ini.

tujuan penyertaan adalah untuk membuat tinjauan sebenar dengan pasaran yang lebih luas disamping mendedahkan diri ke tahap yang lebih tinggi.

produk yang dibawa hanya dishwasher. saya pi under PERDA dan secara berjamaah dengan usahawan frozen food (zan's confectionary).

kepada usahawan yg turut serta...moga objektif anda tercapai di sana....

kepada rakan....kita jumpa di sana...


regards,
Sukor Abdullah
0194735696

Monday, November 8, 2010

Penghargaan kepada pelanggan produk keluaran syukur


Assalamualaikum,


Alhamdulillah, terima kasih diucapkan kepada semua para pelanggan yang selama ini memberikan sokongan terhadap produk keluaran syarikat kami khususnya dan produk muslim lain amnya....

diatas sokongan yang anda berikan telah memberikan ruang untuk kami memperkukuhkan pasaran di bumi tercinta ini. Alhamdulillah dilihat sekarang ini telah ramai usahawan muslim yang berjaya, terbaru dua orang rakan usahawan saya dalam proses untuk memasarkan produk makanan mereka ke asia tengah diatas kerjasama sebuah syarikat gergasi malaysia.ini menunjukkan bahawa masyarakat kita memang berkelayakan dan berdaya saing.

Marilah kita memecahkan benteng sumpahan kolot yang menyatakan usahawan muslim/melayu tidak mampu bersaing dengan peniaga asing. Bukalah peluang untuk kami memberikan khidmat kepada anda semua.... Jika dilihat dari sambutan pelanggan muslim juga amat memberangsangkan, semoga dengan kukuhnya syarikat muslim didalam bidang perniagaan terutamanya makanan dapat membantu menghindari pengguna muslim dari memakan sesuatu yang subhah dan tidak halal..apatah lagi makanan yang dihasilkan dengan cara pemprosesan yang kotor lagi menjijikkan.

untuk memberi lebih kesedaran mengenai proses kelulusan halal didalam menghasilkan produk, diatas kerjasama bersama kbiocorp, saya ingin menjemput semua pelanggan produk keluaran kami, rakan rakan usahawan dan juga pengguna muslim yang selama ini memberikan sokongan untuk mengikuti seminar berikut:

seminar: best halalpractises and operation
venue: SP In hotel
tarikh: 30 nov 2010
masa:8.30pg - 5ptg
yuran:RM 30
anjuran bersama:Kbiocorp sdn bhd.

sebarang pertanyaan dan pendaftaran boleh dibuat secara terus kepada :

Ahmad Shahril Muhammad
Asistant manager
hp-012-204 6208
office-04-4037777

semoga seminar ini akan dapat membantu tuan puan didalam mengendalikan proses pembuatan terutamanya makanan dengan lebih teratur dan terjamin kebersihannya, selain penerangan mengenai prosedur amalan production yang bersih, seminar ini juga akan memberikan penerangan mengenai betapa pentingnya kelulusan halal sesuatu product dan cara cara permohonannya.

sekian,

salam ukhwah dari saya....

marilah kita bersama membantu menjana ekonomi muslim....

pelembut pakaian syukur dishwasher thoharah air gamat syukur


regards,
Sukor Abdullah
pencaktari enterprise
0194735696
www.muslimsproduct.blogspot.com

Saturday, November 6, 2010

Latihan praktikal penggunaan enzim didalam industri produk.



Alhamdulillah, bersyukur kehadrat ilahi setelah beberapa tahun, syarikat kami masih lagi berada di pasaran dan mendapat sokongan pengguna, saya sebagai wakil syarikat ingin mengucapkan ribuan terima kasih diatas sokongan pengguna terhadap produk keluaran syarikat kami khususnya dan keluaran usahawan muslim yang lain amnya.

Pada 3 Nov 2010, diatas inisiatif dan bantuan sahabat usahawan mentor kami iaitu Zan’s confectionary dan lain lain, saya telah dijemput menjalani satu kursus yang amat bersesuaian dengan perniagaan kami iaitu kursus praktikal penggunaan enzim didalam industri produk

.

Sekalung penghargaan perlu diberikan kepada rakan usahawan yang sanggup bersusah payah demi untuk memastikan syarikat kami dapat menjalani kursus terbabit kerana merasakan ianya amat penting kepada kami, semangat sebegini amat membuatkan pihak kami merasa begitu terharu dan merasa terhutang budi. Insyaallah jika semua usahawan kita bersatu demi untuk memajukan diri, saya yakin tidak lama lagi akan lahir semakin ramai usahawan muslim yang berkualiti yang akan bersama sama menyahut seruan fardhu kifayah didalam konteks perniagaan ini.

Kursus yang dihadiri ini adalah dianjurkan oleh jabatan pertanian pulau pinang dan telah diadakan di kedah biocorp sdn bhd. Kursus ini amat bermakna kepada kami dan setiap maklumat dan ilmu yang diberikan amat penting dan dapat membantu syarikat kami didalam meningkatkan kualiti produk dan juga R&D.

Kami telah didedahkan tentang kepentingan penggunaan enzim didalam sesuatu produk, cara penyediaan enzim dan cara memasukan enzim kedalam produk keluaran. Selain penerapan melalui teori, kami juga mendapat pendedahan secara praktikal supaya segala teori yang diberikan akan lebih difahami. Insyaallah, saya akan memanfaatkan sebaik yang mungkin segala ilmu yang telah disampaikan untuk memastikan produk keluaran kami terus berdaya saing pada masa hadapan.

Insyaallah tidak lama lagi syarikat kami akan mengeluarkan produk baru, buat masa sekarang produk tersebut masih di peringkat R&D bagi memastikan ianya berkualiti tinggi dan juga berkesan.

Sekian,


salam ukhwah,

Mohd Sukor Abdullah

pencaktari enterprise

019 4735696

www.muslimsproduct.blogspot.com


Tuesday, September 7, 2010

KMEM: jalan jalan masuk kampung edisi bulan ramadhan

alhamdulillah...didalam bulan ramadhan ini, syarikat kami bersama dengan sukarelawan sukarelawan lain dibawah anjuran NGO WARGAKILANG telah menjelajah kebeberapa kawasan pendalaman untuk menyalurkan sumbangan peribadi dan juga sumbangan dari rakan rakan yg x dapat turut serta....

ada 3 sesi jalan jalan masuk kampung, iaitu pada 29, 31 august dan terakhirnya pada 5 sept.
sekalung tahniah diucapkan kepada hardcore hardcore NGO WARGAKILANG kerana berjaya menganjurkan program ini dengan jayanya. Saya mendoakan moga usaha murni anda semua ini akan diberkati allah swt.

kepada penyumbang yg hanya menyumbang dari jauh( tak dapat turut serta kerana faktor masa,lokasi dan lain lain) alhamdulillah, kami telah menjalankan amanah yg diberi, majoriti semua penerima sumbangan menitiskan airmata tanda terimakasih dan terharu mereka juga mendoakan semua penyumbang moga dirahmati allah selalu...moga doa mereka diperkenankan olehNya...amin....

diantara kesemua program yg dijalankan, saya hanya sempat turut serta pada program yg terakhir, menurut wakil NGO, penyertaan program pada 5 sept ada kemuncaknya kerana mendapat penyertaan yg paling ramai, dianggarkan sebanyak 33 buah kenderaan yg turut serta (tidak termasuk lori untuk membawa lebihan barang sumbangan yg x muat dalam kereta). Perlbagai peringkat umur yg menyertai dan dilengkapi dengan kawalan trafik(sukarelawan).

ada yg datang bersama kenalan dan ada juga yg membawa anak isteri....(ada juga yg isteri bawak suami...hehehe)

Sebanyak 41 keluarga menerima bantuan. Untuk menjimatkan masa, seramai 30 keluarga (miskin dan warga emas) menerima bantuan melalui majlis penyaluran sumbangan yg diadakan dalam sebuah warong tepi jalan (diatas ehsan pemilik warong) dan sesetengah keluarga diberikan secara touch n go (hanya sebijik kereta yg masuk ke rumah memberikan sumbangan (konvoi yg lain menunggu di tepi jalan)

perjalanan dimulakan sekitar pukul 9 pagi selepas taklimat/bacaan doa dan sukarelawan bertolak pulang sekitar pukul 5 ptg.


menjelajah masuk ke pendalaman seolah merentasi masa ke masa lampau...dengan melihat sendiri kedaifan mereka....selain merasa sebak kekadang hati ini seperti tak percaya..setelah 53 tahun kita merdeka, masih ada yg hidup dalam serba kadaifan seperti ini....

antara rumah yg dilawati majoritinya tiada bekalan air dan elektrik....bayangkanlah bagaimana diwaktu panas terik....bagaimana diwaktu malam hari? nak mandi? nak masak?

ada setengah rumah tu...saya puas pusing dok cari "jamban"..tapi x jumpa...kena tengah malam mai rasa nak melabur...tang mana lah kaunternya ek....

tengah dok cari "jamban" terasa pulak nak buang air kecil...pi la kat bilik air...emmm tengok aja keadaan bilik air...terus saya batalkan niat....wait..! wait..! bukan belagak...tapi sebab nak menjaga keharmonian.....bilik air tu ada dinding yg dibuat dr atap nipah...ada la setinggi dada....pintu x dak...lubang merata ceruk.,...kalau ada yg mengerling pasti nampak....huhuhu kang ada yg pengsan nanti....

mungkin untuk orang dewasa, depa boleh tahan...namun bagaimana pulak nasib bayi yg menghuni rumah itu?

masih terngiang di kelopak telinga akan pertanya anak sukarelawan yg turut serta...." betul ka ini rumah mereka abah?" tanya sianak kepada bapanya....seakan tidak percaya akan apa yg dilihatnya ....

berikut antara gambar yg sempat dirakam...

sekitar persediaan menyusun barangan bantuan.

deretan susunan nombor kenderaan yg berkonvoi


sesi taklimat lokasi yg akan ditujui






Lokasi pertama, rumah anak yatim piatu

"Toilet"...bayangkan dinding paras pinggang jer...untuk pedoman kepada yg manda x pakai kain basah...
senapang terung belanda...last main 19ntahun yg lepas...anak anda besa pegang tak senapang nie?
pakay dok bawah..takut lantai runtuh...

denai lebih kurang 100 meter....

lokasi seterusnya...

toilet nie lagi daif...dinding pun x cukup....sekadar mengambil pedoman....seolah kita kembali ke 20 tahun sebelum....


sekitar majlis penyerahan barang bantuan ke warga emas dan miskin...

rumah yang tiada bekalan air dan elektrik
elektrik pun x ada...macammana nak masak sahur ek?
tirai tingkap bilik tidur

rumah diperbuat sendiri dari buluh...elektrik dan air pun x ada...


destinasi terakhir...rumah seorang yang selalu ke masjid berjemaah, kami gotong royong pasangkan lampu dapur dan rumah untuk kemudahan beliau membaca alquran di malam hari...


sambil berehat dok nampak pokok cenderai...teringat masa kecik dok main caplom....mungkin ramai yang sudah x kenal apa itu caplom...kan...

sekian dahulu coretan, mohon maaf kerana sebahagian gamba sahaja yg dapat diuploadkan ....

terima kasih kepada yg memberi sumbangan melalui aktiviti ini, alhamdulillah...amanah anda telah kami laksanakan...

kepada pengguna produk keluaran syukur, jutaan terima kasih juga kepada anda...dengan sokongan dari anda dapatlah saya mengagihkan sedikit keuntungan syarikat bagi membantu golongan yang memerlukan...

semoga kita sama maju jaya demi membantu menjana ekonomi muslim...insyaallah