Generated image

Untuk keterangan lanjut,

Saturday, July 9, 2011

belon untuk pengenalan produk

Assalamualaikum...


Zaman sekarang telah berubah...kalau dulu nak menega kena ada kedai...la nie dengan online saja dh boleh buat duit malah dah ada yg jadi jutawan dengan hanya menega secara online...

untuk sentiasa berada di hadapan...didalam konteks perniagaan, kita perlulah sentiasa berubah mengikut kesesuaian masa.

ada la dua tiga kali dok pi kursus mengenai pemasaran dan rekabentuk packaging, penekanan yg selalu diberi oleh tenaga pengajar ialah mengenai pembinaan produk kita.

lihat saja ribena, mereka mensasarkan penjualan produk mereka utk kanak kanak khususnya untuk yg baru nak belajar putus susu...makna kata nak berhenti minum susu ...jesteru packaging dan pengiklanan lebih menjuruskan kearah kanak kanak...

selain teknik rekabentuk pembungkusan, teknik ketika menjalankan promosi juga perlu diberikan penekanan, cuba kita tengok cara promosi yg dijalankan oleh syarikat2 korporat, selain membuat iklan dalam tv dan radio, mereka juga menggunakan belon yg diprintkan jenama syarikat mereka bagi menarik ibubapa mendekati booth mereka, ini dilihat satu langkah yg amat berkesan apabila pegawai pemasaran berpeluang memberikan penerangan ringkas mengenai produk disamping jenama syarikat akan dibawa oleh kanak kanak hingga pulang ke rumah....cuba bayangkan berapa orangkah yg akan melihat jenama kita dengan hanya sebijik belon?

dengan kos below rm1, jenama kita akan dibawa kemana saja tanpa perlu kita mohon lesen pengiklanan melalui majlis perbandaran...murahkan?

dengan kesedaran tersebut, saya amat berminat utk menggunakan teknik ini bagi menjalankan promosi kami tidak lama lagi..insyaallah dan saya harap ada juga beberapa usahawan lain yg akan mengambil langkah yg sama.

untuk permulaan, promosi akan dijalankan melalui pasar malam dan pasar hari kerana kos sewanya yg lebih murah dan pelangggan yg ramai berbanding ekspo besar. didalam fasa ini dapatlah dinilai prestasi teknik mempromosi untuk diperbaiki bagi memasuki fasa promosi yg lebih besar kelak.

jesteru, kepada rakan usahawan yg ada menjalankan perniagaan print pada belon, mohon berikan sebut harga untuk kami membuat perbandingan...

regards,
sukor abdullah
pencaktari enterprise
0194735696


No comments:

Post a Comment